fbpx

דלקת בגיד אכילס – הפציעה שהספורטאים הכי חוששים ממנה

רק רגע, לפני שאתם מזיעים מפחד וחושבים להפסיק לזוז או בכלל להתאמן ולעשות ספורט, לא כל בעיה בגיד אכילס מסתיימת בניתוח ויש מה לעשות עוד קודם לכן.

דלקת בגיד אכילס

בדרך כלל כששומעים על גיד אכילס או פציעה בגיד אכילס מיד קופצים לנו לראש שמות של ספורטאים בכירים שנאלצו לקטוע את רצף הקריירה וחלקם אף נותחו ונעדרו למשך תקופה ארוכה מהמגרשים.

 

ספורטאים אחרים אף סיימו את הקריירה שלהם בעקבות פציעה בגיד אכילס, להם גם ניתוח לא עזר. על פי מחקרים עולה כי רק 50% מקרב הספורטאים שנפצעו בגיד אכילס ונותחו, אכן הצליחו לחזור ולשחק ברמה הגבוהה ביותר. אך לא רק ספורטאים סובלים מפציעה בגיד אכילס אלא כל האוכלוסייה, גם ספורטאים וגם אלו שאינם.

גיד אכילס: הגיד החזק והעבה בגוף האדם

מה זה בכלל גיד אכילס, ומדוע הוא עושה כל כך הרבה צרות? אז ככה, גיד אכילס הוא לא עוד "גיד רגיל" אלא הגיד העבה והחזק בגוף. הוא עובר דרך מפרק הקרסול והתפקיד שלו הוא לחבר בין שרירי השוק האחוריים (גסטרו וסוליאוס) לאזור העקב. כך שבכל פעם שאנחנו מתכופפים או מבצעים תנועה של צעדים (הליכה, ריצה וקפיצה), גיד אכילס נכנס לפעולה. הוא מתכווץ ונוצרת מתיחה עם החיבור שלו לעצם העקב.

יחד עם זאת, כיוון שמדובר באזור מרכזי בגוף, התוצאה של שחיקת יתר בגיד יכולה להוביל לקרעים מיקרוסקופיים בסיב השריר ואז נוצרת נפיחות, דלקת ואף הסתיידות גרמית (בליטה) באזור האחורי.

איך נדע שיש לנו בעיה בגיד אכילס?

בעיה בגיד אכילס היא שכיחה וטורדנית, אך כיצד נדע האם אנחנו סובלים מתחילתה של דלקת בגיד אכילס ושלא מדובר בבעיה אחרת?

הכאב בגיד אכילס מתפתח בהדרגה, לכן חשוב מאוד להיות קשובים לגוף. בתחילה מדובר באי נוחות מסוימת בחלקו האחורי של כף הרגל, בעיקר כשרצים. אולם אם בשלב מתקדם יותר מרגישים גם קושי בזמן הליכה וכאב חד בכל צעד שעושים אז סביר להניח שמדובר בבעיה בגיד אכילס.

כדי להיות בטוחים במאת האחוזים כדאי ללכת לבדיקה אצל אורתופד.

גיד אכילס: טיפולים אפשריים

מתיחות

בעיה בגיד אכילס היא שכיחה וטורדנית, אך כיצד נדע האם אנחנו סובלים מתחילתה של דלקת בגיד אכילס ושלא מדובר בבעיה אחרת?

הכאב בגיד אכילס מתפתח בהדרגה, לכן חשוב מאוד להיות קשובים לגוף. בתחילה מדובר באי נוחות מסוימת בחלקו האחורי של כף הרגל, בעיקר כשרצים. אולם אם בשלב מתקדם יותר מרגישים גם קושי בזמן הליכה וכאב חד בכל צעד שעושים אז סביר להניח שמדובר בבעיה בגיד אכילס.

כדי להיות בטוחים במאת האחוזים כדאי ללכת לבדיקה אצל אורתופד.

עיסוי

עיסוי באזור הדלקתי נועד להגביר את זרימת הדם. גם בטיפול הזה אם אתם מרגישים בכאב הוא טבעי לחלוטין ואפשר להמשיך ללחוץ על האזור. בנוסף לעיסוי אפשר גם לתפוס את הגיד עם היד ולהזיז אותו מצד לצד, כדי להגביר את זרימת הדם. אם אינכם מצליחים לבצע את העיסוי כמו שצריך באופן עצמאי או מפחדים לעשות זאת לבד, אפשר לעבור עיסוי רפואי המתבצע על ידי מעסים מקצועיים.

פיזיותרפיה

חלק מטיפולי הפיזיותרפיה שנועדו לטפל בגיד אכילס כוללים בתוכם דיקור סיני, זרמים חשמליים, טייפינג (מדבקות המיועדות לבעיות אורתופדיות),  תרמותרפיה ועוד.

שלושת הכוחות המכאניים הפועלים על גיד אכילס

כך שבסופו של דבר מתיחות, עיסויים וגם פיזיותרפיה הן פעולות שיכולות להקל על התסמינים, אך כל עוד לא מבטלים את שלושת הכוחות אנו ממשיכים לגרות את המקום והבעיה תמשיך להתקיים. לכן הדבר הראשון והחשוב ביותר שניתן לעשות הוא ביטול של שלושת הכוחות המכאניים שמשפיעים על פתרון הבעיה והדרך היחידה לבטל את אותן כוחות זה בעזרת מדרס שמייצב את כף הרגל.

המדרס של ברק אורתופדיה: הפתרון המומלץ לטיפול בגיד אכילס דלקתי ופגוע

למדרס איכותי יש את היכולת לבטל את שלושת הכוחות המכאניים. אך האם כל מדרס מספיק איכותי? בוודאי שלא. בדיוק כמו הטיפולים השונים, רוב רובם של המדרסים מעניקים רכות או תמיכה בלבד, דבר שאינו מספיק על מנת לטפל בשורש הבעיה. בשביל לפתור את הבעיה יש צורך בפתרון המבטל לחלוטין את אותן שלושת הכוחות ולמעשה רק המדרס של 'ברק אורתופדיה' לוקח בחשבון את כל הכוחות הקשורים לגיד אכילס.

למשל, כשיש דלקת בגיד אכילס יכולה להיווצר מעין הסתיידות שגורמת לבליטה של ממש שנמצאת בחלק האחורי של כף הרגל. כדי שלא ייווצר גירוי, רבים מהאנשים מעדיפים ללכת עם כפכפים או שמניחים פלסטר על המקום. רק שזה לא פותר את בעיית אי היציבות, ממשיכים למתוח את הגיד וממשיכים לגרות את הדלקת.

המדרס של 'ברק אורתופדיה': 100% של נוחות ואחריות

בשונה מכל החנויות ומכוני האורטופדיה השונים המציעים מדרסים, הליך הפעולה אצל 'ברק אורתופדיה' כולל בתוכו התנסות בפועל על מדרס לדוגמה. רק לאחר שבטוחים בנוחות של המדרס ושהוא אכן אידיאלי עבור פתרון הבעיה עוברים לשלב הבא – מדידה ידנית דקדקנית של כף הרגל, תהליך התבצע על ידי ברק יהושע, הבעלים של 'ברק אורתופדיה'.

ברק יהושע הוא טכנאי אורתופדיה מומחה עם ניסיון של 40 שנה בתחום ומי שהמציא את השיטה הייחודית של פתרון בעיית גיד אכילס. המדרס שתקבלו ישלוט בזוויות של הרגל בכל מצב, כשזו נמצאת בתנועה ישרה או כאשר נעה לצדדים.

המדרס עוזר לכף הרגל לקבל את התמיכה הנכונה וכך עוזר לטפל ולשקם גיד אכילס דלקתי ופגוע. שיטותיו של ברק נחקרו בבתי החולים ע"י הרופאים הבכירים שחלקם אף הוזמנו להרצות על תוצאות המחקרים בכנסים בינלאומיים וברשותו של ברק מספר פטנטים בתחום המדרסים שמוכיחים ששיטותיו אכן שונות מכל המוכר בתחום.

יש לכם שאלות נוספות? אתם מוזמנים להגיע להתנסות אישית ללא תשלום, בכדי להיווכח ולהרגיש איך הכאב חולף מהצעדים הראשונים.

כיצד נוכל לעזור? ייעוץ אישי בחינם

במידה ולא תמצאו את המענה לו ייחלתם,
כל כספכם יוחזר במלואו

איך אוכל לדעת אם המדרסים עבורי?

דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה. התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדויקות. מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי.

עדיין מתלבטים?

השאירו פרטים ונשמח לייעץ לכם עוד היום.