fbpx

דורבן / כאבים בעקב: מה הסיבה לכך?

דורבן / כאבים בעקב: מה הסיבה לכך?

עם המדרס הזה את הדורבן הבא תפגשו רק ביער. המדרס שישנה לכם את החיים במשלוח עד הבית. צעד ראשון בדרך לחיים ללא כאבים בעקב. בלי פקקים, ללא המתנה: קליק אחד והמדרס שישנה את חייכם בדרך אליכם.

עוד יום רגיל עד ש…

שבת בבוקר, יום יפה. סיימתם הרגע את הריצה הארוכה שלכם ועכשיו אתם בדרככם חזרה להתענג על ההישג. בערב, אחרי שעמדתם על הרגליים שעות ארוכות, אתם נכנסים למיטה בתחושת סיפוק ומצפים לבוקר. אז, עם הדריכה הראשונה על הרצפה, אתם מתעוותים מכאב בעקב ומבינים שמשהו לא בסדר.

מה שאתם כנראה סובלים ממנו מכונה בשפה המקצועית דלקת ברצועת הפלאנטר פסייה או בשם המוכר יותר: "דורבן".

מדובר בכאבים שמופיעים לרוב בתחילת ריצה, או בתחילת כל פעילות אחרת, ונעלמים ככל שהאזור מתחמם יותר ויותר. זאת בניגוד לדלקות ולבעיות אחרות, שבהן הכאב דווקא הולך ונהיה קשה יותר עד לכדי מצב שאי אפשר להמשיך בפעילות. במידה ולא מטפלים בדורבן התופעה עלולה להופיע בשנית ואז להשבית את הרץ, או כל אדם אחר, לתקופה של שבועות, חודשים ובמקרה הגרוע יותר אף שנים.

מה זה בכלל דורבן?

הפלאנטר פסייה היא רצועה המחברת את אזור אצבעות כף הרגל עם עצם העקב. עם כל צעד שאנחנו מבצעים קשת כף הרגל עולה ויורדת, מה שמוביל לכך שהרצועה נמתחת פעם אחר פעם עד שנוצרים קרעים בחיבור שלה עם עצם העקב. הדבר מוביל לדלקת ושם גם נוצר ה"זיז" המכונה דורבן, אותו אפשר לזהות באמצעות צילום רנטגן. ברגע שהצילום מראה את העצם הבולטת בעקב, הדבר מעיד על מצב חמור של הדלקת.

אותה בליטה גרמית בעקב כף הרגל עלולה להתחיל בשל בחירת נעליים לא טובה, פעילות גופנית עצימה מדי, עמידה ממושכת ועוד. לכן כל מי שהולך על רגליו, קל וחומר רץ, נמצא בקבוצת סיכון להיווצרות דלקת ולהחמרתה לדורבן.

קצת מספרים

על פי ההערכות כ-10 אחוזים מהאוכלוסייה סבלו או יסבלו בשלב כלשהו בחייהם מדורבן. בארה"ב, לדוגמה, מצטרפים בכל שנה כשני מיליון איש למעגל הסובלים מבעיית דורבן או כאבים בעקב, בלי שיימצא להם טיפול יעיל.

גם מוטי (שם בדוי) נכנס לאותה סטטיסטיקה. אחרי שנים ארוכות של כאבים בעקב, במהלכן ניסה את מגוון הטיפולים שמציעה היום הרפואה המודרנית כמו הזרקה של סטרואידים, גלי הלם, כדורים, פיזיותרפיה, משחות ועוד הוא עמד רגע לפני ניתוח מסיבה פשוטה: הטיפולים שעבר לא שמו דגש על הבעיה עצמה, שהיא הכוח הפועל על האזור הפגוע, וכך העקב המשיך לקבל את אותן מכות והפלאנטר פסייה המשיכה להימתח.

הפתרון עבור מוטי, ועבור רבים אחרים, נמצא לבסוף בברק אורתופדיה. מדובר בפיתוח ישראלי של יהושע ברק, טכנאי אורתופדיה עם ותק של למעלה מ-30 שנה, שהציב רף חדש בעולם המדרסים של היום.

ההבדל הגדול

המדרס הייחודי, בניגוד למקובל בתחום אינו מצריך הגעה פיזית לקליניקה, ביצוע מדידות, המתנה ארוכה ומייגעת וגם המחיר לא משאיר מקום להתלבטות. המדרס בנוי בצורה כזו שהמטופל לא דורך ישירות על העקב, שנותר באוויר, וכך מתבטלים הכאבים כבר בצעד הראשון, הרצועה אינה נמתחת ואין החמרה במצב הדלקתי ואולי הדבר החשוב ביותר: שיטת טיפול זו מזרזת את הריפוי ומונעת מהבעיה לשוב בעתיד.

מחקרים מראים שמדרסי סיליקון סטנדרטיים מפחיתים את הלחץ בעקב בכ-24 אחוזים, בעוד שהמדרס החדשני מוריד את הלחץ בכ-78 אחוזים. מדובר במוצר מהפכני כל כך, עד שהוא נרשם כפטנט בארה"ב, אירופה ובישראל ופרופסורים ומנהלי מחלקות מבתי חולים בארץ חקרו את השפעתו והגיעו לממצאים שאותם חשפו בכנסים ברחבי העולם.

איפה ניתן לרכוש את המדרסים ?

כיום ניתן לרכוש את המדרסים ב- 2 דרכים בלבד: באתר הרישמי של החברה או רכישה פיזית בקליניקה של "ברק אורתופדיה" בחולון (במקום תקבלו הסבר אודות הפיתוח + התנסות אישית בפתרון. במידה וטוב- מוזמנים לרכוש. לא טוב? לא קונים. הכי פשוט ונוח)

שימו לב לא לקנות חיקויים או דגמים פשוטים, שימוש במוצר שלא נבדק ע״י הגורמים המוסמכים יכול להוביל להחמרת הבעיה.

לרכישה באתר (399₪) עבור: זוג מדרסים (ימין+שמאל) + משלוח אקספרס (עד 3 ימי עסקים) לזמן מוגבל בלבד

דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה.התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדוייקות.מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי.

עדיין מתלבטים?

השאירו פרטים ונשמח לייעץ לכם עוד היום.