fbpx

רגל סוכרתית: כל מה שחשוב

רגל סוכרתית: כל מה שחשוב

פצע סוכרתי בכף הרגל היא בעיה מאוד רצינית שחשוב להתייחס אליה בכובד ראש. עד לימים אלו, חולה סוכרת שפיתח כיב בכף הרגל נכנס לקבוצת סיכון וסכנת כריתת כף הרגל נמצאת מעבר לפינה. פיתוח ישראלי חדש הבא במטרה לסגור את הפצע עד כה הוכח כיעיל במקרים רבים וכבר נחקר רפואית ואושר כפטנט ישראלי

הפטנט הישראלי שירפא אתכם מפצע בכף רגל סוכרתית

יהושע ברק, טכנאי אורתופדיה עם יותר מ- 40 שנות ניסיון, מציע למטופלים שלו פטנט רפואי שפיתח שזכה להכרה בארץ ובעולם, המעלים ומרפא את הפצעים הסוכרתיים בכף הרגל.

בואו נכיר קצת מספרים

אם תצאו למשאל רחוב ותשאלו כל אדם האם הוא חולה בסוכרת, או האם יש לו היכרות ברמה כזו או אחרת עם אדם החולה בסוכרת, כנראה שתקבלו תשובה חיובית.

על פי נתוני האגודה הישראלית לסוכרת ישנם בישראל כ-435 אלף חולי סוכרת, ועוד כ-200 אלף שכלל אינם יודעים שהם חולים במחלה. סוכרת מתגלה בכשישה עד שמונה אחוזים מהאוכלוסייה, בעוד שבגיל המבוגר יותר השכיחות כבר עולה לכ-15 אחוזים. מדובר במחלה שאין לה תרופה אבל כן אפשר לחיות איתה, בתנאי שהחולה עומד בכמה כלליים בסיסיים ופשוטים.

בהנחה שחולה לא שומר על עצמו, ולא מקיים אורח חיים מאוזן, הוא עלול לסבול משורה של בעיות בריאותיות דוגמת פגיעה בכלי הדם, חסימת כלי דם, נזק למערכת העצבים וגם הופעת כיבים בכפות הרגליים שבמקרים רבים אף יובילו לקטיעת הגפיים. אותם כיבים ופצעים בכף רגל סוכרתית, הופכים לעיתים לכרוניים וחולים לא מצליחים להירפא מהם גם בתום שנה ואפילו יותר של טיפולים שונים ומגוונים.

יהושע ברק, טכנאי אורתופדיה עם ותק של למעלה מ- 40 שנה והבעלים של מכון "ברק אורתופדיה", פיתח בשנים האחרונות פתרון רפואי יוצא דופן לטיפול בכף רגל סוכרתית שמצליח להחזיר את המטופלים למסלול.

הפיתוח, שזכה לשבחים ונחקר בבתי חולים ע"י מנהלי מחלקות בישראל ואף הוצג בכנסים בינלאומיים, הפך להמצאה המפורסמת ביותר של "ברק". מדובר למעשה במגן לכף הרגל, שמזכיר בצורתו מדרס, ותפקידו לבטל את הכוחות המכניים שעובדים על החלק הקדמי של כף הרגל הכולל את האצבעות ואת עצמות המסרק.

להגדלה לחץ על התמונה

כותב דר' פלדברין, סגן מנהל מחלקה אורטופדית בבי"ח: "יש לציין שלכל החולים במחקר היו פצעים כרוניים שהיו למעלה משנה. לאור ההצלחה במחקר יש מקום להשתמש בשיטה זו של "מגן כף רגל" במקרה של פצעים בכף הרגל" (מחקר רפואי מרץ 2008)

להגדלה לחץ על התמונה

כותב פרופ' ניסקה, מנהל המחלקה האורטופדית בי"ח "מאיר" כפ"ס: "אין ספק שפיתוח מדרסים ייחודים כאלה ימנעו סיבוכים שכיחים בכף הרגל של חולים סוכרתיים וישפרו את איכות חייהם במידה ניכרת" (מחקר רפואי אוגוסט 2008)

כיצד נוכל לעזור? ייעוץ אישי בחינם

הייחודיות של המדרס

אותו מגן משאיר את החלק הקידמי של כף הרגל והאצבעות באוויר לחלוטין וכך הפצע בכף הרגל הסוכרתית לא משתפשף ומקבל לחץ, המטופל לא דורך עליו, מה שמאפשר תהליך ריפוי מהיר ואיכותי והפצע נסגר. ההצלחה של הפיתוח היא כה גדולה, שבמהלך עבודתו של ברק נשלחו אליו במסגרת מחקר של בית-חולים, חולים כרוניים שסבלו מפצעים שלא נסגרו במשך למעלה משנה וניסו כל טיפול אפשרי שקיים ברפואה בבתי החולים השונים. בעזרת מגן כף הרגל של ברק אותם פצעים נסגרו בתום שלושה חודשים של טיפול.

אחרי שברק ראה עד כמה ההמצאה שלו מעוררת הדים בקהילה הרפואית, הוא פנה למשרדי הפטנטים בישראל ובארה"ב והם אישרו לו שאין עוד טיפול כזה לפצעים בכף רגל סוכרתית. כך נרשם הטיפול כפטנט והוא מוצע כעת לקהל חולי הסוכרת בישראל ובא במטרה לטפל ולסגור פצעים קשיי ריפוי ומעינה שלא יחזרו בעתיד.

להגדלה לחץ על התמונה
להגדלה לחץ על התמונה

כותב דר' נוף, מנהל יחידת כף רגל וקרסול בי"ח "אסף הרופא": "באנשים בהם לא ניתן לטפל בגבס, הפתרון המומלץ הוא מדרסים של "ברק אורטופדיה". היחידים בשוק שיכולים להוריד את העומס מהפצע ולספק מענה טיפולי לבעיה" (עיתון מנטה ספטמבר 2008)

תהליך העבודה

בברק אורתופדיה טיפלו כבר בחולי סוכרת רבים, שבעייתם חלפה וכיום הם מתפקדים ללא שום בעיה והם ההוכחה הטובה ביותר לדברי יהושע ברק להצלחה של הפטנט הרפואי.

ברק לא הסתפק בדרכים המקובלות בעולם הרפואי והמציא דבר אחר שיש צורך לשפוט אותו בתחושה הפיזית של על רגלי החולה. "תהליך ההכנה מצריך הבנה מעמיקה", מסביר ברק, "להכין מדרסים זו לא הבעיה, לסגור את הפצע ולמנוע את ההחמרה זה כבר מצריך הבנה עמוקה של המקצוע".

אז איך זה מתבצע בפועל?

ברגע שמגיע מטופל חדש ברק בוחן את כף הרגל, רואה היכן ממוקם הפצע, שואל שאלות ממוקדות ואז מציג בפני המטופל את הפיתוח שלו. לאחר מכן ברק לוקח מידת גבס של כף הרגל הסוכרתית. לאחר עבודה על הגבס והתאמת מגן כף הרגל עפ"י הפטנט המיוחד שמשחרר לחלוטין את אזור הקדמי של כף הרגל ומונע את כל הכוחות הפועלים על הפצע ומפריעים לריפוי.

בתום כמה ימי עבודה הלקוח מוזמן לקבל את המגן המיוחד, במהלך הביקור נעשית התאמה סופית ומדויקת לכף הרגל של המטופל. לאחר ריפוי הפצע והיעלמותו, במידה והמטופל מעונין לעבור לנעליים רגילות ללא המגן הוא יכול, רק חשוב שייקח בחשבון שאם יחזיר את הכוחות הלוחצים על קידמת כף הרגל אז סיכוי יותר מסביר שגם הפצע יחזור בשנית, לכן שימוש במגן לאחר שהפצע נסגר ימנע היווצרות פצע חדש.

עלויות הריפוי של פצע סוכרתי הן גבוהות מאוד הכוללות מספר רב של טיפולים ועד לכדי כריתה של הגפיים. אבל אפשר למנוע זאת באמצעות פיתוח רפואי ייחודי “כחול לבן”, שנחקר והוצג לקהילה הרפואית בעולם וזכה לתהודה רבה. מדובר בפיתוח עם חשיבה מדעית העומדת מאחוריו ועם איש מקצוע מהמעלה הראשונה שעומד לפניו וסייע כבר לחולי סוכרת רבים להמשיך בחיים נטולי דאגה.

כיצד נוכל לעזור? ייעוץ אישי בחינם

עדיין מתלבטים?

השאירו פרטים ונשמח לייעץ לכם עוד היום.