fbpx

ברק אורתופדיה: טיפול בפצע סוכרתי בכף הרגל

בדרך כלל אנו מקשרים את המילה סוכר אל דברים מתוקים: לאפיית עוגות, קינוחים, מאפים ושאר מאכלים טעימים.

אולם בחיים אין מושלם. כאשר רמת הסוכר בדם עולה מעל לרף מסוים (180 מיליגרם לדציליטר), היא גוברת על כושר הספיגה של הגוף ומפה מתחילות צרות צרורות.

יהיו מי שירחיקו לכת ויגידו כי הסוכר ממכר לא פחות מאשר סמים או אלכוהול, אבל גם אם נהיה פחות קיצוניים חייבים להיות עירניים ולדעת, לסוכר יש השלכות מסוכנות בנוגע לבריאות שלנו.

אם קראתם את השורות הללו ואמרתם לעצמכם זה לא אנחנו אלא אחרים, למשל האמריקאים, הרי ידוע כי הם מי שבעיקר סובלים מהפרעות אכילה (בולמוס) לכן בעלי מימדי גוף גדולים מאוד (במילים פחות עדינות – שמנים), תתפלאו לגלות, המצב בישראל חמור מאוד גם כן.

על פי רישומים, בשנת 2019 היו בישראל כ- 550,310 חולי סוכרת, בגילאי שנתיים ומעלה (6.5% מהאוכלוסייה).

לפני כשנתיים בכינוס מיוחד שנערך מטעם ועדת הבריאות בכנסת, נמצא כי עלות הטיפול בחולי הסוכרת הוא 9 מיליארד שקלים בשנה והצפי הוא להכפלת חולי הסוכרת תוך מספר שנים.

מהי סוכרת?

סוכרת זו הפרעה בחילוף החומרים הגורמת לעלייה ברמת הסוכר בדם. את הסוכרת מחלקים ל- 2:

הקליקו להרחבה

בעקבות הרס של תאים המייצרים אינסולין בלבלב. כדי להשלים את החסר מזריקים באופן קבוע ויומי אינסולין לגוף.

סוכרת נעורים פוגעת בדרך כלל בגילאים 1 עד 45, אולם היא יכולה לצוץ גם אצל אנשים בגיל מבוגר יותר.

הלבלב ממשיך לייצר אינסולין, אך מסיבות שונות היכולת של הגוף לעשות שימוש בסוכר נפגעת, וזה מוביל לפגיעה חלקית ביכולת של הלבלב להפריש אינסולין.

סוכרת מבוגרים מתפתחת בשלב מאוחר יותר בחיים, בדרך כלל לאחר גיל 40 ויש לה קשר ישיר לכמה גורמים: תורשה, משקל יתר, מצבי לחץ, שינוי באורח החיים ועוד.

כיצד ניתן להילחם בסוכרת?

לצערנו עדיין לא נמצאה תרופה למחלת הסוכרת ומה שניתן לעשות הוא לאזן את רמות הסוכר בדם.

ניתן לעשות זאת על ידי הקפדה על מספר דברים קריטיים:

 אכילה מאוזנת ע"י תזונאי מוסמך

פעילות גופנית

הקפדה על לפחות 7 שעות שינה בלילה

להפסיק לעשן

אימת הסוכרתיים:
פצע בכף הרגל

בגלל שמחלת הסוכרת באה לידי ביטוי בחוסר איזון של רמות גבוהות של סוכר בדם, תהליך הריפוי של פצעים בקרב חולי הסוכרת ארוך במיוחד.
כאשר מופיע פצע באזור כף הרגל העניינים מסתבכים ומסוכנים במיוחד.

לפי הנחיות האגודה הישראלית לסוכרת, מי שסובלים מסוכרת מבוגרים צריכים לעשות בדיקה יום-יומית של כף הרגל שלהם, כולל בין האצבעות ולוודא כי אין שום פצע, יבלת וגם לא חתך הקטן ביותר.

הסכנה כל כך גדולה שההמלצה היא כי כל מי שחולה בסוכרת ולא יכול להביט ולבחון באופן עצמאי את כף הרגל צריך לבקש עזרה מאדם אחר שיעשה זאת עבורו. במידה וישנו פצע הוא עלול להזדהם במהירות, להחליש את שרירי כף הרגל, לעוות אותה ולהוביל להופעה של פצעים נוספים.

החשש הגדול ביותר הוא שסיבוך שהחל כתוצאה מפצע קטן בכף רגל סוכרתית יביא למצב בלתי הפיך ובסופו יוביל לקטיעה.

המספרים לא משאירים מקום לספק. נמצא כי יותר ממחצית פצעי כף הרגל הסוכרתית מזדהמים וכ- 20% מהזיהומים מובילים לקטיעה.

מדובר במספרים אסטרונומים.

פצעים סוכרתיים בכף הרגל: דרכי טיפול

גז אוזון

בין יתר האפשרויות לטיפול בכף רגל סוכרתית ישנו אחד באמצעות גז אוזון בריכוז גבוה בהתאמה אישית לכל פצע בנפרד.

הטיפול הזה נועד לנקות ולחטא את האזור על ידי השמדה של חיידקים שהצטברו בפצע. פעולה זו אמורה לזרז את התהליך הטבעי של החלמת הגוף, יחד עם זאת לא מדובר בפתרון מהיר, שכן מצריך מספר חוזר של טיפולים.

מכשיר VAC
(מערכת תת לחץ)

מדובר בטיפול אמצעות פעולת היניקה של ה- VAC שלמעשה "שואבת" את הזיהום ומזרימה דם לאזור הפצוע במטרה שתוספת הדם תעזור לריפוי. בעיקר מדובר בטיפול בפצעים עמוקים, או פצעים מזוהמים במיוחד שמפרישים נוזלים שונים.

כמו כן בשוק ניתן למצוא גם משחות לטיפול בפצעים, ישנם טיפולי פדיקור ומניקור לחולי סוכרת ועוד, אך המכנה המשותף לכולם הוא שהם לא מונעים את העובדה המאוד פשוטה, חולי הסוכרת ממשיכים ללכת ולכן הפצע הסוכרתי לא נעלם בצורה מושלמת. הרי לשבת ולקחת פסק זמן מהחיים ללכת אי אפשר, אז מה עושים?

המדרס של ברק אורתופדיה:
ביטול הלחץ על הפצע

כאשר אנחנו כל היום על הרגליים נוצר לחץ קבוע על הפצע. כל טיפול שנעשה ונמשיך בפעילות היום יומית לא יאפשר ריפוי מלא. לכן הדבר הראשון והעיקרי שצריך לעשות הוא ביטול הכוחות המכאניים הפועלים על הפצע, במילים פשוטות: הפצע באוויר.

בדיוק בגלל בעיה זו, ברק יהושע –  טכנאי אורתופדיה מדופלם והבעלים של 'ברק אורתופדיה' פיתח מדרס ייחודי שעושה את העבודה.

המדרס של 'ברק אורתופדיה' מצליח לנטרל את כל הכוחות המכאניים המופעלים על הפצע. האזור בו הפצע סוכרתי נשאר באוויר ללא שום מגע בזמן עמידה ובזמן הליכה.

שיטת טיפול זו טופלה בהצלחה במקרים רבים של פצעים קשיי ריפוי ואף סקרנה את הרופאים הבכירים ביותר שהחליטו לחקור את שיטה זה והתוצאות מדברים בעד עצמן. אחד הרופאים הבכירים אף הוזמן לכנס בינלאומי להרצות על תוצאות המחקרים בכנס אורתופדיה בינלאומי.

מדרס זה אף אושר כפטנט בינלאומי המוכיח ששיטת טיפול זו ייחודית לברק.

סובלים מפצע סוכרתי בכף הרגל? טפלו בזה עוד היום

אין זה משנה כיצד אתם מטפלים בפצע הסוכרתי שלכם בכף הרגל. כל אחת מהשיטות שצויינו קודם לכן ראוייה ויכולה להקל או לעזור במידת מה, אך כדי להעלים בצורה מושלמת את הפצע הקיים אתם חייבים את העזרה של המדרס מבית 'ברק אורתופדיה'. מדובר במדרס היחידי בעולם שמנטרל לחלוטין את המגע בין הפצע הסוכרתי לדריכה בעת עמידה או הליכה. באופן הזה המדרס מעניק 'אוויר לנשימה' ועוזר לפצע להתרפא ללא שום הפרעה בדרך.

כאשר תגיעו אל 'ברק אורתופדיה', מי שיקבל את פניכם ויבדוק לכם את כף הרגל הוא ברק יהושע בכבודו ובעצמו. כן, המומחה בעל השם העולמי.

בו במקום תעברו בדיקה אישית ע"י ברק שיאבחן את מבנה כף הרגל, את מיקום הפצע ויסביר לגבי אופן הטיפול. לאחר מכן ייקח מידות שכפות הרגלים ויתחיל במלאכת הכנת המדרסים. כשתגיעו לקבל את המדרסים תעברו התאמות נוספות לוודא שהכל מסודר.

המדרסים של ברק מגיעים עם אחריות מלאה. במידה ולא תרגישו את השיפור, פשוט תחזירו את המדרסים ותקבלו החזר כספי מלא. ללא אותיות קטנות.

אל תבזבזו זמן לחינם ובעיקר אל תסכנו את הבריאות שלכם, כי כשמדובר ברגל סוכרתית לא משחקים.

יש לכם שאלות נוספות? אתם מוזמנים להגיע להתנסות אישית ללא תשלום, בכדי להיווכח ולהרגיש איך הכאב חולף מהצעדים הראשונים.

כיצד נוכל לעזור? ייעוץ אישי בחינם

במידה ולא תמצאו את המענה לו ייחלתם,
כל כספכם יוחזר במלואו

איך אוכל לדעת אם המדרסים עבורי?

דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה. התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדויקות. מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי.

עדיין מתלבטים?

השאירו פרטים ונשמח לייעץ לכם עוד היום.